Een Customer Journey Mapping traject en heel veel data. Om dat overzichtelijk in een beeld te vangen was geen kleine uitdaging. Samen met Conexperience greep ik die kans met beide handen aan, zodat Kpn hier intern aan de slag kon.
Met behulp van een aantal schetsen structureerde ik de verzamelde informatie. Dit zorgde ervoor dat we de ideeën intern snel konden testen en bijschaven.
Bij de laatste schetsfase hadden we het prototype opgehangen in de hal. Iedereen kon feedback geven met Post-Its. Dit gaf waardevolle input om het eindresultaat te finetunen. Het eindresultaat: een megaposter van 2 x 1,5 meter groot!
Om de visualisatie beter bruikbaar te maken, op mediums kleiner dan 2 x 1,5 meter, hakten we de poster in stukken. Nu is hij ook makkelijk te gebruiken bij bijvoorbeeld een PowerPoint presentatie.
De titels zijn aangesterkt met iconen. Op maat gemaakt zodat de lading precies wordt gevangen.
De 27+ illustraties geven de visualisatie meer diepgang en vertellen de desbetreffende situatie in een oogopslag.
Klik op een illustratie voor de schets!
Bo-Kemp Lakic
Strategic Advisor CX—Kpn
“Kevin heeft goed ingeschat wat we nodig hebben en een paar creatieve opties voorgelegd om ons idee te visualiseren. Samen zijn we uiteindelijk tot het eindconcept gekomen. De visuals zijn duidelijk, speels, doeltreffend en ondersteunen daarmee de gedachten die wij willen uitdragen.”